چرا تحصيل در چين

چرا تحصيل در چين

چرا تحصیل در چین

طبق بسیاری از آمارهای رسمی ، کشور چین از جمله اولویت دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل می باشد . به گونه ای که تحصیل در چین و در بهترین و بزرگترین مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا به یکی از آرزوهای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است . اما چرا تحصیل در چین مورد توجه بسیاری از متقاضیان خارج از کشور واقع شده است ؟ متقاضیان تحصیل در خارج دلایل خاص خود را برای ادامه تحصیل در کشور چین ارائه می کنند اما با این حال مهمترین دلایلی موجب می شود اکثر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ، چین را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند ، به شرح زیر می باشد :

تحصیل به زبان انگلیسی در کشور چین : این امکان وجود دارد که در اکثر دانشگاه های معتبر چین به زبان انگلیسی مشغول تحصیل شد و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان . این موضوع برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج که قصد تحصیل در کشور غیر انگلیسی زبان را دارند بسیار حائز اهمیت می باشد . البته بدیهی است که ارائه مدرک زبان ریسک پذیرش و ویزا را کاهش می دهد .

اکثر دانشگاه های چین در لیست دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته اند و رتبه بندی Shanghay و QS و دیگر نظام های رتبه بندی دنیا این موضوع را تایید می کنند .

بسیاری از دانشگاه های کشور چین جزء دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران هستند .

تحصیل و زندگی در چین نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی مقرون به صرفه تر می باشد . دانشگاه های چین در لیست دانشگاه های ارزان برای متقاضیان تحصیل در چین قرار گرفته است.

متقاضیانی که دارای پیشینه خوبی در رزومه خود هستند ، امکان دریافت تسهیلات کمک تحصیلی تحت عنوان بورسیه تحصیلی در چین با تمام امکانات را برخودردار هستند .

بسیاری از شرکت ها و کمپانی های بزرگ دنیا در کشور چین شعبه دارند و این موضوع برای بسیاری از علاقه مندان تحصیل در چین که قصد کار کردن در چین را دارند حائر اهمیت می باشد و این امکان صرفا جهت شرکت در امور تجاری می باشد.

دلايل تحصيل در چين

  • دلایلی برای تحصیل در چین می تواند برای هر کسی متفاوت باشد.
  • چین به دلیل داشتن تاریخچه طولانی و فرهنگ هیجان انگیز خود، یکی از محبوب ترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است.
  • در حال حضر کیفیت تحصیل در چین هر ساله افزایش می یابد.
  • برای رسیدن به کیفیت تحصلی دولت چین هرساله سرمایه گذاری در چین را افزایش می دهد.
  • باتوجه به قدرت اقتصادی و فرهنگ سیاسی درچین،آموزش در چین انتخاب امیدوار کننده ای است.
  • تمام تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بر این باورند که قرن ٢١،قرن چین است.
  • اقتصاد چین یکی از مهمترین دلایلی برای تحصیل در چین است.

 

درحال حضر کشور چين داراي ٤٣ مؤسسه آموزش عالي رتبه بندي شده در ليست کيو اس ميباشد شامل:

٨ ورودي جديد و اساسا بيشترين تعداد را در کل قاره پهناور آسيا را در سال ٢٠٢٠را دارا ميباشد.

با توجه به رشد بين المللي چين در تجارت ، جذب توريست و علوم تحصيل در چين به محبوبيت زيادي در جهان دست پيدا کرده است.

مطابق سايت آي سي اي اف، تعداد ٥٣٥.٧٢٠ نفر در سال ٢٠١٩ مشغول تحصيل در چين بودند (٢٣% بيشتراز سال قبل)، در حالي که حدود ٩ميليون دانش آموز به صورت ساليانه در آزمون ورودي دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي چين شرکت ميکنند.

به چه دلیل تحصیل در چین مورد استقبال ایرانیان می باشد

 

از جمله دلایلی برای تحصیل در چین عبارت اند از :

 

از دلایلی که برای تحصیل در چین می توان در نظر گرفت این است که تحصیل در چین یک تجربه در پرجمعیت ترین کشور جهان است. در تحصیل در چین علاوه بر تحصیل با تمدن باستانی و مدرن و همچنین منظره های زیبای چین روبرو می شوید.

از دیگر دلایلی برای تحصیل در چین اقلیم آب و هوایی چین است. در چین انواع مختلفی از اقلیم های آب و هوایی وجود دارد. هرساله کشور چین تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.

تحصیل در چین و زندگی در چین ارزان تر از تحصیل در کشور های اروپایی است. چین در ٣٠ سال گذشته سریعترین کشور در حال رشد جهان است. حتی در طی بحران مالی،رشد اقتصادی چین نیز به میزان ٨ درصد حفظ شد و نسبت به کشور های دیگر غیر قابل تصور بود.

چین بازار قوی با فرصت های بی نظیر بین المللی زیادی دارد. با توجه به درخواست تجدید نظر برای شرکت های بین المللی،فرصت های زیادی در زمینه توسعه حرفغه ای وجود دارد.

در چین شمامی توانید برای پیشرفت حرفه ی خود از طریق دوره های آموزشی اقدام کنید. دوره آموزشی در چین می تواند به صورت آنلاین،آموزش از راه دور و .. باشد. این دوره ها شامل: آموزش فناوری اطلاعات،محیط زیست،کسب و کار،حل منازعات ،مدیریت ،ریاضیات ،اقتصاد ،رسانه های اجتماعی و … است. در این دوره ها تکنولوژی و پیشرفت کاری هردو در نظر گرفته می شود.

ارسال پیام در واتس اپ