معایب و مزایای تحصیل پزشکی در چین

معایب و مزایای تحصیل پزشکی در چین

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل پزشکی هستند و خواهان تجربه ای لذت بخش در کنار تحصیل خود در کشوری با تاریخ و تمدن دیرینه هستند، گروه اپلای چاینا ،تحصیل در چین را به شما پیشنهاد میدهد ، معایب و مزایای تحصیل در چین ، اعزام دانشجو به چین اپلای چاینا ، تحصیل در چین  اپلای چاینا

مزایای تحصیل ‌پزشکی در چین

چین یکی از قویترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی است و یکی از شالوده های اساسی اقتصادی بر روی این سیاره است. در این کشور هیچ گونه مسائل و مشکلات امنیتی وجود ندارد و علاوه بر آن دارای زیرساخت های شگفت انگیزی است. چین کشوری آرام است و از امنیت عمومی بسیار خوبی برخوردار می باشد. دولت چین قوانین سختگیرانه ای در برابر جرم، قانون و نظم به منظور تضمین یک جامعه آرام و امن برای مردم وضع کرده است.
طبق آمار رسمی، میزان جرایم خشونت آمیز، سالیانه کاهش می یابد. دولت همچنین تدابیر امنیتی ویژه ای برای تحصیل دانشجویان بین المللی در محیطی امن در محوطه دانشگاه اختصاص داده است. در چین چندین مدرسه و کالج پزشکی وجود دارد که در اختیار تعداد زیادی از دانش پژوهان خارجی وداخلی قرار دارد، بنابراین گزینه های زیادی برای انتخاب کردن وجود دارد

وجود بیمارستان هایی متعدد با کیفیت برای گذراندن دوره کارآموزی. چین جمعیتی بالغ بر 1 میلیارد نفر جمعیت دارد و این خود فرصتی عالی برای دانشجویان پزشکی است که در کلینیک های متعدد آن دوره کارآموزی خود را بگذرانند و هر چه بهتر آموزش ببینند.

دانشجویان بین المللی در چین

یکی از مزایای تحصیل در چین یا تحصیل دندانپزشکی در چین ، دانشگاه هایی است که دانشجویان خارجی با برنامه های انگلیسی MBBS یا BDS  را ثبت نام می کنند، باید حداقل استانداردهای وزارت آموزش و پرورش را برآورده سازند. بیمارستان وابسته ای که در آن دانشجویان باید دوره های کارآموزی خود را بگذرانند، می بایست دارای درجه III، سطح A باشد. این بیمارستان ها دارای پیشرفته ترین ابزار پزشکی استاندارد بین المللی و تعداد بسیار زیادی تخت بیمار هستند.

هزینه های زندگی و تحصیل در چین

تحصیل در رشته MBBS (پزشکی) در چین 70٪ ارزانتر از یک برنامه مشابه آموزشی در ایالات متحده و بریتانیا است. دوره MD آموزشی ایالات متحده معادل MBBS چین حدود 160 تا 200 هزار دلار هزینه دارد و این هزینه شامل 4 سال اول مقدماتی نمی شود. در حالی که یک دانشجو می تواند یک دوره MBBS را در هر یک از دانشگاه های پزشکی چین به مدت 6 سال تنها با 30000 تا 50 هزار دلار به پایان برساند. در مقایسه با سایر نقاط جهان هزینه های مربوط به دوره های MBBS در چین بسیار معقول است .در کل، برای دانشجویان بین المللی تحصیل در چین بسیار مقرون به صرفه است.

تحصیل در چین

 

تحصیل پزشکی در چین بدون مدرک زبان

ارائه دوره پزشکی در چین یکی از نمونه های سیستم آموزشی فوق العاده است که این امر خود سبب جذب دانشجویان بین الملل بسیاری بدانجا شده است. دوره پزشکی یک دوره 6 ساله است که برای ورود به آن به مدارک دیگری علاوه بر قبولی در دانشگاه نیز نیاز می باشد. یکی از مدارک مورد نیاز برای اینکه بتوان در هر یک از گرایشات پزشکی در چین مشغول به تحصیل شد، مدرک زبان معتبر می باشد که می تواند یکی از دو زبان چینی یا انگلیسی باشد. در حقیقت، متقاضیانی که از انتخاب دانشگاه های پزشکی چین سر باز می زنند، دلیل خود را یادگیری زبان سخت چینی می دانند.

شرایط زندگی دانشجویی در چین

پیدا کردن رستوران ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه های غربی در چین بسیار راحت است و برای کسانی که با غذاهای چینی مشکل دارند، زندگی روال خاص خود را دارد. حمل پول نقد و کارت اعتباری اجباری نیست و پرداخت تنها از طریق سیستم آنلاین نصب شده بر روی گوشی ها به راحتی برای خرید هر کالایی مقدور می باشد. شاید بتوان گفت که مهمترین و اصلی ترین سازگاری دانشجویان، تطبیق خود با رسوم و فرهنگ چینی نمی باشد و تنها لذت بردن از یک سبک زندگی متفاوت کفایت می کند که بتوانند در آن جامعه مشغول به زندگی شوند.

معایب تحصیل پزشکی چین

دانشجویان باید زبان چینی را به عنوان یک درس اضافه تا سطح HSK-4 یاد بگیرند. سطحی که برای تعامل با بیماران در بیمارستان برای همه دانشجویان مورد نیاز است. زبان بخشی از برنامه است و هیچ هزینه اضافه ای ندارد، اما یادگیری آن به هیچ وجه شبیه زبان انگلیسی نیست.

ارسال پیام در واتس اپ