دانشگاه چاینا مدیکال (CMU)

دانشگاه چاینا مدیکال (CMU)

دانشگاه چاينا مديكال كه به اختصار CMU به آن گفته ميشود (مخفف China Medical University) ، در سال ۱۹۵۸ در استان تایچونگ در مرکز تایوان تاسیس شد . این دانشگاه اولین موسسه غیر انتفاعی است که برنامه های تحصیلی پزشکی و فارماکولوژی چینی در تایوان ارائه می دهد .
اين دانشگاه اكنون در شهر شنيانگ يک شهر شمالى كشور چين در رشته دندانپزشكى پذيراى دانشجويان ايرانيست.
اين شهر بدليل موقعيت مكانيش ، آب و هوايى سرد نزديک به شهر تبريز ايران دارد.
با پیشرفت برنامه های رقابتی بین المللی و اعضای هیات علمی مشهور از سراسر تایوان و سراسر جهان ، به عنوان یکی از مهمترین دانشگاه های پزشکی تایوان و منطقه بزرگ چین معرفی شده است .اعزام دانشجو به چین اپلای چاینا ، تحصیل در چین  اپلای چاینا

رتبه دانشگاه چاينا مديكال:

دانشگاه علوم پزشکی و پيراپزشكى چین در رتبه ۵ دانشگاه های تایوان قرار دارد و در سال ۲۰۱۷ در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در رتبه ۵۱۷ قرار گرفت . رشته هاى پزشكى اين جزو رشته هايى با درجه كيفى بالا در كشور چين شناخته ميشود.
در بخش توسعه كشور چين ، دانشگاه چاينا مديكال با استخدام دانشمندان فراوان با استعداد و برجسته از كشور هاى مختلف جهان، وسعت علمی‌خود را بصورت شگفت انگيزى گسترش داده است. در حال حاضر بيش از ۵۰۰ استاد بين المللى از كشور هاى مختلف در دانشگاه چاينا مديكال فعالیت می‌کنند.

دندان پزشكى دانشگاه چاينا مديكال:

خوشبختانه در چند سال اخير دانشگاه چاينا مديكال در رشته دندانپزشكى پذيراى ايرانيان عزيز است. دانشگاه چاينا مديكال به ايرانيان در رشته پزشكى پذيرش نميدهد.
دانشگاه چاينا مديكال داراى ٤ بيمارستان با امكانات بهداشتى و درمان بالا وابسته به دانشگاه دارد اين بيمارستان ها حدود ٥.٠٠٠ تخت دارند. و دانشجويان واحد هاى فراوانى را در اين بيمارستان ها ميگذرانند.
رشته دندانپزشكى كاملا به انگلیسی تدریس می‌شود. دانشجويان خارجى تا قبل از سال ٤ ام مدرک HSK 3 را دريافت ميكنند ، که یک ویژگی خوب برای تحصیل در رشته دندانپزشكى در چين است.
دانشجویان بین المللی در كلاس هاى جدا از دانشجويان چينى شرکت می‌کنند.
دندانپزشكى در دانشگاه چاينا مديكال ٥ ساله ميباشد و شهريه دانشگاه چاينا مديكال ٤٠.٠٠٠ يوان بصورت ساليانه است.
اين دانشگاه داراى خوابگاه هاى تكنفره با امكانات رفاهى بالاست كه شهريه خوابگاه هاى دانشگاه چاينا مديكال ٧.٠٠٠ يوان بصورت ساليانه است.

محیط دانشگاه پزشکی چین

  • ساختار اداری
  • کالج علوم پایه پزشکی
  • اولین کالج بالینی و اولین بیمارستان وابسته به آن
  • دومین کالج بالینی و بیمارستان وابسته دوم (بیمارستان شنگ جینگ)
  • سومین کالج بالینی و بیمارستان وابسته سوم (ادغام با بیمارستان شنگ جینگ)
  • چهارمین کالج بالینی و چهارم بیمارستان وابسته
  • دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان وابسته به دندانپزشکی
  • کالج بهداشت عمومی
  • دانشکده پزشکی قانونی
  • کالج پرستاریپیش از دانشگاه پزشکی چین ،دانشکده پزشکی نظامی ارتش سرخ چین دایر بود. سپس دانشکده بهداشت ارتش سرخ کارگران چین در سال 1931 در شهر رویجین استان جیانگشی تأسیس شد. در سال 1940 کمیته مرکزی حزب کمونیست چینی نام  دانشکده را به دانشگاه پزشکی چین تغییر داد.آموزش پزشکی در چین در میان سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است. مدارک پزشکی چین در دانشگاه های چین در سایر کالج ها پذیرفته و شناخته شده است. این مدارک اجازه می دهد که فارغ التحصیلانی که می خواهند تخصص های پزشکی را در در هر دانشگاه دیگر در سرار جهان دنبال کنند..دانشگاه پزشکی چین به عنوان یکی دانشکده پزشکی چین در 6 ژوئن 1958 تأسیس شد و در سال 2003 به دانشگاه پزشکی چین تبدیل شد. این دانشگاه اولین مؤسسه آموزشی در چین است که در آن برنامه های پزشکی و دارویی چینی ارائه می شود.
    دانشگاه پزشکی چین دو دانشکده  Taichung و Beigang. CMU در مرکز شهر تاچون واقع شده است که شامل 7 دانشکده است.
    این دانشکده ها شامل: طب چینی،داروسازی،مراقبت های پزشکی،مدیریت و برنامه های آموزش،بهداشت عمومی و … است. دانشگاه پزشکی چین واقع در شانگهای استان لیائونینگ است. این دانشگاه اولین دانشگاه تأسیس شده توسط حزب کمونیست چین است.

2 دیدگاه ها

دیدگاه ها بسته شده است.

ارسال پیام در واتس اپ