دوره هاى تحصيلى در كشور چين

دوره هاى تحصيلى در كشور چين

تحصیل در چین مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

از شرایط اعزام دانشجو به چین مدت دوران تحصیل است، طول دوران تحصیل در مقطع کارشناسی درکشور چین اکثرا 4 ساله است. مقطع کارشناسی در اکثر رشته ها و دانشگاه های ممتاز چین به زبان انگلیسی ارائه می شود. شهریه دانشگاه های چین در این مقطع بین 3000 تا 40000 دلار در سال با توجه به رشته و دانشگاه متغیر است. در این مقطع دانشگاه ها دو بار در سال در ترم های ژانویه و سپتامبر پذیرش دانشجو دارند.

طول دوره کارشناسی ارشد در کشور چین 2 سال است که شهریه آن بسته به نوع دانشگاه و رشته فرد از 4000 تا 5000 دلار متغیر است. در این مقطع نیز اکثر قریب به اتفاق رشته ها به زبان انگلیسی ارائه میگردند.

برای تحصیل در چین و از جمله شرایط اعزام دانشجو به این کشور عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی است یعنی امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های چین بدون مدرک زبان وجود دارد ولی با توجه به اینکه زبان تحصیل شما انگلیسی خواهد بود بهتر است زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

تحصیل در چین مقطع دکترا

زبان تحصیل مقطع دکتری در اکثر رشته ها و دانشگاه های کشور چین به زبان انگلیسی است. در برخی از دانشگاه ها دروس هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دوره دکتری شامل دو دوره میباشد.در دوره اول فرد به گذراندن واحد های مربوط به رشته خود می پردازد و در دوره دوم پایان نامه خود را زیر نظر استاد راهنما به انجام میرساند. طول مدت تحصیل در چین در مقطع دکترا عموماً 3 ساله و شهریه دانشگاه ها در حدود 5000 دلار در سال است.

تحصیل در چین رشته پزشکی

برای تحصیل رشته پزشکی و از جمله شرایط اعزام دانشجو پزشکی به چین ؛ فرد باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در رشته تجربی یا ریاضی باشد تا بتواند جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی چین اقدام کند. هزینه تحصیل رشته پزشکی در چین چیزی در حدود 4000 تا 7000 دلار در سال متغیر میباشد و طول دوره تحصیل 6 سال است. زبان تحصیل در اکثر دانشگاه ها در دو سال اول به زبان انگلیسی است و برخی دانشگاه 4 سال اول را به زبان انگلیسی تدریس میکنند. در سال آخر تحصیل به دلیل اینکه بیشتر دروس در زمینه کار با بیماران است دانشجو باید به زبان چینی به تحصیل بپردازد. رشته دندانپزشکی در کشور چین به زبان چینی تدریس میشود. فارغ التحصیلان رشته MBBS و DBS آمادگی کافی دارند تا در آزمون های بین المللی پزشکی شرکت کنند.

به طور کلی فرد می تواند تمامی در تمامی رشته ها زبان چینی را به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب نماید در این صورت باید ابتدا به خواندن زبان چینی بپردازد و پس از قبولی در آزمون به دانشگاه وارد می شود. مزیت تحصیل به زبان چینی آن است که فرد شهریه کمتری پرداخت میکند در عین حال برای یافتن کار و کسب اقامت بسیار موثر است

 

دوره زبان چینی شهر شانگهای

دوره زبان چینی بلند مدت Long-term Chinese Programs

دوره زبان چینی تمام وقت : شامل چهار مهارت اصلی خواندن ، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن

این دوره ها با ١٦ دانشجو شروع می شود و نهایتا ٢٠ دانش آموز در کلاس می باشند . هر کلاس شامل يک ساعت ٤٥ دقیقه است .

سن پذیرش در دوره زبان چینی بین ١٥-٦٠ سال است .

دوره زبان چینی فشرده شامل خواندن ، آواهای دهان ، فک و گوش… کلاس های سطح متوسط و سطح دوم و دوره تکمیلی از قبیل نوشتن ، چینی فرهنگ ، خواندن ، گوش دادن و تجسم صحبت .

برای درخواست یک اتاق در خوابگاه حداقل 3 روز قبل از ثبت نام انجام گیرد . برنامه شامل اتوبوس رفت و برگشت به خوابگاه است .

بیمه :

یک کپی از بیمه نامه و کارت بیمه هنگام ثبت نام ،هزینه ٣٠٠ يوان در هر ترم.

 

 دوره های زبان در Donghua University

دو ره های A&B تمام وقت ، دوره های c & D پاره وقت و دوره E دوره کوتاه مدت محسوب می شود . در هر کلاس بین ١٥ الی ٢٠ نفر پذیرفته می شود.

توجه : ویزای دانشجویی صرفا برای دورهای A&B تمام وقت صادر می شود.

 

دوره زبان چینی در شهر تیانجین

محل تشکیل این دوره زبان چینی دانشگاه تیانجین است که یکی معتبر ترین کالجهای زبان در دانشگاههای چین محسوب می شود اکثر سفرا یک دوره فرزندان خود را برای یادگیری این زبان به این دانشگاه می فرستند .

شرایط دوره:

دوره زبان چینی بلند مدت ٦ ماهه است با ٢٠ ساعت در هفته.

سطوح مختلف دوره های ارائه شده : سطح صفر آغاز ، ابتدایی ، متوسط و پیشرفته.

بخشهای اصلی دوره

دوره مهارت های زبان : گوش دادن ، مکالمه ، خواندن ، نوشتن و علامت ، بخش خواندن ، و غیره.

ادبیات چینی و رشته فرهنگ : سخنرانی درباره فرهنگ چینی ، چینی و ادبیات ، فیلم تقدیر ، خوشنویسی ، نقاشی ، موسیقی محلی ، شهر پکن اپرا ، بوکس ، و غیره.

دوره تمرین : فوق برنامه تمرین زبان ، مطالعه فرهنگ عامه ، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگ ، و غیره همچنین ، تنوع برای رشته های انتخابی ارائه شده ، از جمله کسب و کار چینی ، آمادگی برای HSK ، و غیره.

فعالیت فرهنگی : در طول تعطیلات ، دانشگاه تنظیم کننده شیوه های مختلف برای یادگیری زبان در برنامه های فوق برنامه ، فرهنگی ، ورزشی و فعالیت های تفریحی است ، از جمله سخنرانی در مورد تاریخ و فرهنگ چینی ، مسابقات تنیس روی میز ، اجرای برنامه آهنگ چینی ، کارگردانی و بازی دانشجویان بین المللی ، و غیره.

شرایط لازم برای پذیرش و کاربرد :

مدرک معادل فارغ التحصیلی دبیرستان یا بالاتر آموزش و پرورش چین ؛

گواهی نهایی آموزش و پرورش ( دیپلم)

سن بیش از 18 سال

فرم درخواست

ارسال پیام در واتس اپ